حل مسئله مسیریابی وسایل نقلیه چند انبار با پنجره زمانی

اولین الگوریتم‌های ارائه شده، الگوریتم شبیه‌سازی ذوب[۱] است. استفاده از این الگوریتم در ابتدای دهه ۹۰ بسیار رایج بود. معروفترین روش شبیه‌سازی ذوب توسط عثمان در سال ۱۹۹۳ توسعه یافت. عثمان در الگوریتم خود از الگوریتم ذخیره که توسط کلارک و رایت معرفی شد، برای تولید جواب ‌های اولیه استفاده نمود. این الگوریتم جواب‌های خوبی تولید می‌کرد ولی جواب‌های بدست‌آمده قابل رقابت با جواب‌های حاصله از روش جستجوی ممنوعه[۲] که در همان زمان ارائه شده بود نبود. الگوریتم شبیه‌سازی ذوب معین توسط گلدن در سال ۱۹۹۸براساس توسعه الگوریتم پیشنهاد شده توسط دوئک در سال ۱۹۹۳ که براساس روش ابتکاری مسافرت رکورد به رکورد[۳] بود، ارائه گردید. تاث و ویگو نیز اقدام به ارائه قوانین برای تعریف عملگرها در روش شبیه‌سازی ذوب نمودند (قصیری،۲۰۰۷) و(ظهره‌وند،۲۰۱۱).

دومین نوع الگوریتم‌های جستجوی جمعیت، بهینه‌سازی مورچگان[۶] است.در سال۲۰۰۲ ریمان اولین فرم جامع به کارگیری الگوریتم مورچگان را برای حل مسائل CVRP مطرح نمود. این الگوریتم براساس تبدیل همزمان مکانیزم ایجاد تور که در سال ۱۹۶۴ توسط کلارک و رایت معرفی شده بود به الگوریتم مورچگان رتبه‌دار[۷] معروف است. اولین گام این الگوریتم، با ایجاد یک لیست مقادیر جذابیت که به صورت نزولی مرتب شده است، شروع می‌گردد. پس از آن احتمال ملاقات گره  بعد از گره  بر اساس مقادیر جذابیت محاسبه می‌گردد. سپس هر جواب به صورت مجزا برای هر مسیر ایجاد شده توسط مورچه‌ها، با استفاده از ۲-opt بهبود می‌یابد. ریمان و همکاران در سال ۲۰۰۴ با توسعه الگوریتمی که خودشان در سال ۲۰۰۲ ارائه نموده بودند، اقدام به ارائه الگوریتمی تحت عنوان D-ant نمودند. شاخص‌ترین ویژگی این الگوریتم، مفهوم تجزیه و غلبه بود که بر اساس آن تفکیک مجموعه تورها به تعداد کوچکتر مجموعه تورها که CVRP مورد نظر را می‌ساخت. سپس هر یک از این مجموعه‌ها با استفاده از الگوریتم اولیه ریمان، قابل حل بود(ظهره‌وند،۲۰۱۱).

 

.دانلود پایان نامه حل مسئله مسیریابی وسایل نقلیه چند انبار با پنجره زمانی با استفاده از یک الگوریتم فرابتکاری کارآمد

[۱] Simulated Annealing

[۲] Tabu Search

[۳] Record-to-Record Travel Method

[۴] Geranular Tabu Search

[۵] Genetic Algorithm

[۶] Ant Colony

[۷] Rank-Based ACO algorithm

[۸] Neural Networks


دانلود فایل های آموزشی الگوریتم ,ارائه ,استفاده ,شبیه‌سازی ,جواب‌های ,ایجاد ,مسئله مسیریابی ,وسایل نقلیه ,پنجره زمانی ,مسیریابی وسایل ,مجموعه تورها ,مسیریابی وسایل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروش عمده و تکی لوازم تحریر نوید لونه موبو نیوز ویشگون تردمیل خانگی شرکت نظافتی رسام پاک پرسش مهر19/ ترنم مهر؛پرتو کلمات خبری نیست!